Planner / dispatcher

Planner / dispatcher te Evergem/Roeselare

BD Groep bestaat uit 2 pijlers: BD Logistics, ons nationaal netwerk voor lokale logistiek met toegevoegde waarde, en BD myShopi, onze oplossingen voor consumentenactivatie.

BD Logistics is dé specialist in leveringen en ophalingen met toegevoegde waarde. Dankzij ons unieke netwerk van lokale depots bieden we ongeëvenaarde, fijnmazige toegang tot consumenten en bedrijven op het hele Belgische grondgebied. Zo bieden we onze klanten één nationaal aanspreekpunt voor al hun logistieke stromen.
Duurzaamheid staat centraal in onze aanpak. Door een slimme bundeling van goederen in de last mile dringen we het aantal logistieke bewegingen terug. Zo dragen we bij aan de leefbaarheid, veiligheid en mobiliteit in de steden en op het platteland. We investeren volop in een groene vloot.

BD myShopi
 heeft meer dan 50 jaar ervaring in logistiek en offline en digitale consumentenactivatie. Als nummer 1 omni-channel activatieplatform zorgt BD myShopi er via verschillende kanalen voor dat de consument geprikkeld wordt en actie onderneemt, in-home, on the go, in de brievenbus en in de winkel. Onze missie is dan ook ‘delivering activated consumers’. We distribueren wekelijks folders, samples en andere creatieve uitingen in 4,5 miljoen brievenbussen in België en plaatsen digitale cashbacks, folders of promoties op ons promoplatform myShopi dat al meer dan 2 miljoen keer werd gedownload in België. Traffic genereren naar fysieke winkels en webshops vormt meer dan ooit de kern van onze propositie.

JOUW FUNCTIE

De afdeling Operaties -Logistiek is verantwoordelijk voor logistieke diensten met toegevoegde waarde. Wij bieden twee oplossingen met een brede waaier van toepassingen: Urban & Select. Urban deliveries biedt een totaaloplossing voor duurzame distributie van en naar de stad.

Als ervaren Planner / Dispatcher heb je o.m. volgende verantwoordelijkheden:

  • Je staat in voor de regionale planning (regio Gent en Roeselare) voor de uitlevering van onze Select & Urban leveringen en je doet dit op een kostenbewuste en efficiënte manier.
    Hierbij hou je rekening met de beschikbare chauffeurs en subcontractors, specificaties van de klant, routeoptimalisaties, …
  • Je past de planning aan wanneer ad hoc problemen zich voordoen.
  • Je verzorgt proactief een professionele en positieve communicatie naar de chauffeurs en de subcontractors en volgt hen op.
  • Je bezorgt de vervoersopdrachten aan de chauffeurs, inclusief alle nodige informatie.
  • Je staat mee in voor de coördinatie van de werkzaamheden tussen magazijn en interne en externe transporten.
  • Je past de planning aan wanneer ad hoc problemen zicht voordoen en bent op dat moment het aanspreekpunt naar klanten toe voor een aanbieden van een oplossing.
  • Je controleert en verzorgt de naverwerking van de uitgevoerde diensten.
  • Je staat in nauw contact met onze dienst Customer Service en je zorgt mee voor een optimale informatiedoorstroom.
  • Je werkt in een roulatiesysteem waarbij je, indien dit operationeel nodig is, ook instaat voor de planning vanuit ons depot in Roeselare.

JOUW PROFIEL 

We dragen de waarden Passie, Initiatief, Respect en Professionalisme hoog in het vaandel en we verwachten ook van onze nieuwe medewerkers dat ze deze waarden uitdragen zodat ze elk op hun beurt ambassadeurs voor BD Groep kunnen zijn.

Specifiek voor deze functie zijn we ook op zoek naar de volgende competenties:

  • Je hebt bij relevante werkervaring.
  • Je hebt een goede geografische kennis.
  • Je hebt een goede talenkennis (Nederlands/Frans/Engels): je bent in staat vlot te communiceren met anderstalige chauffeurs.
  • Je bent iemand die organisatorisch sterk staat en je houdt het hoofd koel bij onvoorziene zaken.
  • Je bent een echte initiatiefnemer en je neemt ownership.
  • Je hebt een uitgesproken customer focus, sterke verantwoordelijkheidszin en een goed aanpassingsvermogen.
  • Je gaat nauwkeuring en resultaatgericht te werk.
  • Je bent een stressbestendige problem solver.
  • Je hebt een goede kennis van het MS Office pakket.

Herken je je in bovenstaande beschrijving dan ben jij zeker de kandidaat die we zoeken.

                           

WIJ BIEDEN

Je komt terecht in een organisatie in volle change waardoor je de kans krijgt om een direct zichtbare bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het bedrijf. Initiatief wordt oprecht gewaardeerd. Er zijn boeiende en diverse uitdagingen en je krijgt de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen op professioneel gebied. Een sterke teamspirit is eigen aan de onderneming.

Wij bieden een vast contract met een attractief en competitief loon, gekoppeld aan extralegale voordelen, waaronder groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques en ecocheques.

INTERESSE
Stuur ons je CV en motivatiebrief naar jobs@bdlogistics.be t.a.v. Kelly Vandermieren.